Örülök, hogy ránk találtál!

Barátaim, ismerőseim biztattak, kezdjem a konyhai tapasztalataimat egy blogba gyűjteni és megosztani Veletek. Lesz itt minden, levesek, főételek, még mosószer is, de legfőképpen péksütik, kenyerek, sütemények. Lesznek átvett receptek és sajátok is.Lesznek sikerek és konyhai katasztrófák, de ha nem veszed rossz néven, mi azt is megosztjuk Veled :)
És mivel mi szinte mindig ketten ügyködünk a konyhában a lányommal Jázminnal, lesznek gyerekek által is elkészíthető receptek. Remélem gyakran ellátogatsz hozzánk és találsz majd kedvedre való recepteket :)

2014. április 8., kedd

Mosógél



Hát egy biztos, ez nem kaja és nem szabad megenni! J Viszont egy tökéletesen működő alternatíva a boltban kapható drága és márkás mosógélek helyett. Éppen ma kellett új adagot készítenem belőle, így gondoltam megosztom veletek is.
A története ott kezdődött, hogy lecsökkent a családi kassza, de két gyerek mellett ugye állandóan mosni kell, nem is akárhogyan. Böngésztem az interneten, kérdezősködtem és rátaláltam a Lukrécia kencéi oldalra, ahol ennek a mosógélnek a receptjét találtam. Őszintén bevallom, elég kételkedve készítettem el az első adagot, jobban mondva fél adagot, mert úgy gondoltam, úgysem tud ez úgy mosni, mint a drága gél. Hát dehogynem! És az előnye: nagyon olcsón megoldható és ez fontos tényező.

Hozzávalók:
200 g mosószóda
1 mosószappan (150-200 g-os)
6 púpos evőkanál szódabikarbóna
5 l víz

A mosószappant lereszeltem és 3,5 l vízben felmelegítettem kis lángon, addig míg a szappan teljesen elolvadt. Félretettem hűlni. Addig a mosószódát 1,5 l vízbe felmelegítettem ugyancsak kis lángon, míg ez is elolvadt. Ezt is félretettem hűlni. Amikor mindkettő langyosra hűlt, egy nagyobb edénybe öntöm mindkettőt, hozzáadom a szódabikarbónát és egy fakanállal állandóan kevergetem. Pár perc kevergetés után kész is van a gél. Nagyszájú üvegekbe kell tölteni, így könnyebben kiönthető. Én egy lezárható műanyag vödörben tartom. Egy-egy mosáshoz kb. 1 dl mosógélt kell használni, de ezt kitapasztaljátok. Van, aki illóolajat is tesz a gélbe, én is kipróbáltam, de nem érződik annyira az illata.

Próbáljátok ki, nekem bevált J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése